تشخيص بوهاي مختلف با استفاده از بيني الكترونيكي محقق شد
تشخيص بوهاي مختلف با استفاده از بيني الكترونيكي محقق شد
/گستره نانو/
تشخیص بوهای مختلف با استفاده از بینی الکترونیکی محقق شد

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

لباس خواب بی سیم برای نوزادان


این گجت مخصوص کودکان و البته مادرهای نگران است. شرکتی به نام Exmovere یک لباس خواب ویژه طراحی کرده که می تواند ضربان قلب، حرکات و وضعیت عاطفی کودک را تحت نظر داشته باشد. ‏

در نقاط مختلف این لباس سنسورهایی تعبیه شده که می تواند فعالیت های حیاتی کودک را بررسی کرده و برای والدین ارسال کند. کودک شما با پوشیدن این لباس به شبکه بیسیم خانگی متصل شده و اطلاعات برای شما ارسال می شود. در کنار آن لباس خواب جدید می تواند به شبکه موبایل هم وصل شده و می توانید روی گوشی تلفن همراه وضعیت فعلی کودک را ملاحظه کنید. ‏

این شرکت اعلام کرده لباس های نوزادش را از سال آینده میلادی به بازار ارایه خواهد کرد. از قیمت هم هنوز صحبتی نکرده است. اما حالا بچه های آینده می توانند ادعا کنند از نوزادی گجت های پیشرفته خودشان را داشته اند. ‏




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

با Light Blue هر سطحی را تبدیل به کیبرد مجازی کنید

این محصول شگفت انگیز از LBO پروجکشنی کوچک است که هر سطح صافی را تبدیل به یک کیبرد لمسی می کند. نور این پروجکشن که از قابلیت اتوفوکوس هم بهره می برد تصویری ۱۰ اینچی را با کیفیت و رزلوشنی معادل WVGA، بر روی سطوح منعکس می کند. البته این کیفیت را باید مدیون نور لیزر باشیم، نه LED؛ چرا که این پروجکشن برای برخورداری از چنین خروجی ای مجهز به موتور (HLP (holographic laser projection شده است. قسمت دریافت اطلاعات توسط حسگرهای مادون قرمز انجام می شود تا بتوانید با این نمایشگر مجازی کار کنید.

ماوس و کیبورد

 

ارتباط این وسیله با سایر دستگاه ها هم توسط WiFi و بلوتوث انجام می شود. همچنین قابلیت ویژه این پروژکتور این است که توانایی اجرای Adobe Flash Lite 3‪.‬1 را دارد و مجهز به ۲ گیگابایت حافظه داخلی است که می توان از این قابلیت برای اجرای دموها، طراحی کاتالوگ های پویا، منوی رستوران ها و... بهره برد. ضمن اینکه حافظه آن از طریق ورودی microSD که روی آن تعبیه شده، تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا می باشد.


 

ماوس و کیبورد


روی پد موس يادداشت بنویسید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در جستجوی یک خودکار و يک برگه يادداشت روی میز کار خود ناامید شويد و با مشت محکم روی ميز بکوبید!

در يک ابتکار خوب، موس پد Scratch-n-Scroll در نقش برگه یادداشت جادويی میز شما خواهد بود. این موس پد از یک قاب ساده که از جنس پلاستيک فشرده است ساخته شده و غشایی شفاف و نازک سطح آن را پوشانده است.

برای نوشتن به هیچ وسیله خاصی نیاز نیست با استفاده از فشار انگشتتان می توانید روی این پد موس یادداشت کنید و یا از قلم پلاستیکی آن استفاده کنید. پاک کردن هم ساده است. کافی است که کمی آن را خم کنید تا نوشته های روی آن غیب بشود. ( اگر تخته های وایت برد جادویی مخصوص کودکان را دیده باشید عملکردی مشابه دارند. )

این پد موس برای انواع موس های لیزری و توپی کاربردی است اما فکر نمی کنم به خاطر سطح سفیدش به درد موس های نوری بخورد.

 

 

ماوس و کیبورد

 

کیبورد قابل شستشو

تا حالا شده که یک نگاه به کیبوردتان بیندازید؟ اگر نشده خب همین الان یک نگاه بکنید، فقط کافی است کمی سرتان را پایین بیاورید. به احتمال زیاد کیبورد شما هم پر از لکه و گرد و غبار است. واقعا اگر یک کیبورد پر از لکه های مختلفِ غذا، نوشیدنی، بستنی، مربا، سس گوجه، پشه و هر چیز دیگری داشته باشید، آیا شما از کار کردن با آن احساس ناراحتی نمی کنید؟

تا به حال راه حل مناسبی برای داشتن یک کیبورد تمیز نبوده است ولی اینجا یک راه حل مناسب وجود دارد.

این کیبورد کاملا ضد آب به راحتی قابل شستشو و ضد میکروب است و با داشتن این کیبورد بدون نگرانی کیبورد کثیف تان را با آب می شورید.




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

خط کش هوشمند(+عکس)

 

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقريبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستيم چیزی را به صورت دقيق اندازه بگيريم.

این طرح يک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. اين خط کش از دو قطعه تشکيل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از اين خط کش کافی است که اين قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بين دو انگشت دست است در مقیاس متريک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخيره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نيز می باشند.

اين دو قطعه به يکديگر متصل می شوند و شارژ خود را از طریق يک پورت USB تامین می کنند. جداره داخلی هر قطعه دارای یک لايه سیلیکون و جداره خارجی آن از پلاستیک سبک است.

این خط کش هوشمند فعلا به صورت يک طرح ارائه شده اما می توان از آن به عنوان یکی از کاربردی ترين وسايل مورد نياز نجاران، نقشه کشان و خیاط ها نام برد.

منبع:narenji.ir




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

پنکه بدون پره! (عكس)

 

این پنکه جدید به نام Dyson Fann بدون داشتن پره و با استفاده از تکنولوژی جدید هوا را به درون میکشد. سپس به جلو می وزد.

 

پنکه بدون پره! (عكس)

 

پنکه بدون پره! (عكس)




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی
باطری كه هنگام حرکت انرژی تولید میکند +عكس


محققین ژاپنی یک باطری کوچک ساخته اند که انرژی خودش را از طریق انرژی جنبشی تامین می کند. این باطری نسبت به تمام مدل های مشابه بهتر بوده و قادر است ۲۲ میلی وات انرژی تولید کند که نسبت به مدل های مشابه ۲۰ برابر بهتر عمل می کند. ‏

‏شاید ۲۲ میلی وات بسیار کم به نظر بیاید و نتواند از پس تلفن همراه شما بر بیاید، اما به اندازهای هست که بتواند جایگزین باطری های کوچک ساعت بشود. و همانطور که می دانید وقتی از انرژی جنبشی استفاده می کنید یعنی کافی است باطری تکان بخورد تا انرژی تولید کند. بنابراین تعبیه این باطری در گجت هایی که مصرف برق کمی دارند بسیار مطلوب خواهد بود. چون که کافی است در جیب شما باشند تا شارژ شوند. ‏

 

باطری كه هنگام حرکت انرژی تولید میکند +عكس



راز بازدهی بیشتر این باطری جدید در استفاده از آلیاژی به نام Galfenol بوده که از آهن و گالیوم تشکیل شده است. این آلیاژ مخصوص در میدان های مغناطیسی تغییر شکل میدهد و در سال ۱۹۹۸ توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا ایجاد شده است. ‏

طراح این باطری قصد دارد در مرحله اول آنها را در سیستم های پایش باد لاستیک اتومبیل ها استفاده کند و بعدا استفاده از آنها را توسعه دهد. اما اگر کمی به کاربردهای این باطری کوچک فکر کنید متوجه استفاده وسیع اش در صنایع مختلف خواهید شد.

منبع: نارنجي


 




تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

 

ساخت کتابهای دیجیتال با Book Saver

 

‎با توجه به محبوبیت فزاینده کتاب خوان ها و کتابهای دیجیتال و همچنین نیاز به اسکن سریع مجلات و کتاب، کمپانی ION Audio سیستم جالبی جهت انتقال سریع کتابها و نشریات به دنیای دیجیتال پیش روی شما قرار داده است. Book Saver این امکان را برایتان فراهم می کند که به راحتی کتابها و مجلات مورد علاقه خود را بر روی کارت SD دو گیگابایتی همراه آن ذخیره کرده و یا از طریق کابل USB مستقیما به کامپیوتر و یا کتابخوان خود انتقال دهید.

‎این دستگاه دارای دو دوربین مجزا است که هرکدام از یک صفحه از کتاب عکس می گیرند. فلش های تعبیه شده در هر دوربین باعث میشود تصویر گرفته شده کاملاً شفاف و بدون تیرگی ذخیره شود. طبق گفته این کمپانی اسکن دو صفحه، به صورت رنگی و در یک ثانیه انجام می گیرد.

‎به همراه این اسکنر نرم افزار OCR نیز ارائه می گردد و همچنین تبدیل فایل به فرمتهای PDF و JPEG نیز امکان پذیر است.

بقیه و متن کامل در ادامه مطالب...



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

 

عینک الکترونیکی جدیدی به بازار عرضه شده است که می تواند همانند یک نمیشگر ۵۰ اینچی فیلم پخش کند.اگر یک نمایشگر ۵۰ اینچی برای لذت بردن از تماشای یک فیلم و یا ویدیو کلی مورد علاقه شما کافی است یک((گجت))جدید(محصولاتالکترونیکی کوچک)می تواند در این مورد به شما کمک کند.

این گجت virtual display video glasses (عینک نمایشگر ویدئویی مجازی)نام دارد.این دستگاه نوعی عینک است که به جای لنز دو مانیتور TFT-LCD برای هر چشم دارد.به محض اینکه عینک به چشم زده شود این حس را در کاربر ایجاد می کند که مشغول تماشای فیلم بر روی یک نمایشگر ۵۰ اینچی با وضوح تصویر۳۲۰ در۲۴۰ پیکسل است.این عینک پخش فیلم در فرمت هایRMVB,RM,AVI,MPEG و FLV را امکانپذیر میکند.




تاریخ: یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر عیوضی

صفحه قبل 1 صفحه بعد